split

Split payment – Już tuż, tuż…

W najbliższym czasie, bo już od 1 lipca 2018 r. podatników VAT czeka rewolucja w zakresie zasad regulowania należności za zakupione towary i usługi. Od tego dnia obowiązywać będą dodane do ustawy o VAT przepisy art. 108a-108d, które wprowadzają tzw. mechanizm podzielonej płatności (split payment).

Zastosowanie mechanizmu podzielonej płatności polega na tym, że:1) zapłata kwoty odpowiadającej całości albo części kwoty podatku wynikającej z otrzymanej faktury dokonywana będzie na rachunek VAT, natomiast2) zapłata całości albo części kwoty odpowiadającej wartości sprzedaży netto wynikającej z otrzymanej faktury dokonywana będzie na rachunek bankowy albo na rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, dla których jest prowadzony rachunek VAT, albo będzie rozliczana w inny sposób.Zapłata należności z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności będzie dokonywana w złotych polskich przy użyciu komunikatu przelewu udostępnionego przez bank lub spółdzielczą kasę oszczędnościowo-kredytową, przeznaczonego do dokonywania płatności w mechanizmie podzielonej płatności. Podatnik będzie w nim wskazywał:1) kwotę odpowiadającą całości albo części kwoty podatku wynikającej z faktury, która ma zostać zapłacona w mechanizmie podzielonej płatności;2) kwotę odpowiadającą całości albo części wartości sprzedaży brutto;3) numer faktury, w związku z którą dokonywana będzie płatność;4) numer, za pomocą którego dostawca towaru lub usługodawca jest zidentyfikowany na potrzeby podatku.

1. Podzielona płatność – prawo czy obowiązek?

Zgodnie z art. 108a ust. 1 ustawy o VAT, od 1 lipca br. podatnicy, którzy otrzymają fakturę z wykazaną kwotą podatku, przy dokonywaniu płatności kwoty należności wynikającej z tej faktury będą mogli zastosować mechanizm podzielonej płatności.Ustawowe regulacje w tym zakresie zakładają dobrowolność stosowania tego mechanizmu. Wybór w każdym przypadku należy do podatnika będącego nabywcą towaru czy usługi.
Pamiętać przy tym należy, że podzieloną płatność będzie można stosować wyłącznie do transakcji pomiędzy podatnikami VAT. Jeżeli stroną transakcji będzie osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej, nie będzie możliwości rozliczenia VAT w tym systemie.Warto także podkreślić, że dobrowolność stosowania mechanizmu podzielonej płatności oznacza, że nabywca może zdecydować o jego stosowaniu w sposób wybiórczy. Rozliczenie to nie musi dotyczyć każdej otrzymanej faktury zakupu, czy każdej transakcji dokonywanej z określonym dostawcą.Jak wynika z obowiązujących przepisów, to nabywca będzie też decydował o tym, w jaki sposób płatność zostanie „podzielona”, czyli jaką kwotę wskaże do zapłacenia przy zastosowaniu mechanizmu podzielonej płatności. Bank nie będzie obliczał prawidłowości wskazanej przez podatnika w komunikacie przelewu kwoty VAT.Sprzedawca towaru czy usługi nie będzie mógł również „wymusić” na nabywcy odpowiedniego sposobu zapłaty za towar czy usługę i nie będzie miał możliwości wskazania, że przykładowo w odniesieniu do danej transakcji chciałby otrzymać całą kwotę na swój rachunek rozliczeniowy, z pominięciem mechanizmu split payment.
Ustawodawca decydując się na wprowadzenie do ustawy o VAT mechanizmu podzielonej płatności, od początku założył, że choć mechanizm ten będzie dobrowolny, to jednak w niektórych branżach powinien zostać wprowadzony obligatoryjnie. Ministerstwo Finansów przygotowało wniosek do Komisji Europejskiej o wyrażenie zgody na wprowadzenie obowiązkowego mechanizmu podzielonej płatności dla transakcji objętych mechanizmem odwrotnego obciążenia (usługi budowlane, elektronika) a także transakcji, w których mamy do czynienia z solidarną odpowiedzialnością w odprowadzaniu podatku VAT (paliwa). W tych branżach występuje największe ryzyko wyłudzeń i w związku z tym stosowanie podzielonej płatności pozwoliłoby na pełną przejrzystość transakcji.
Wniosek do Komisji Europejskiej został w dniu 7 maja 2018 r. zaakceptowany przez Radę Ministrów, jednak na jego rozpatrzenie przez Komisję i następnie akceptację przez Radę UE należy oczekiwać przez dłuższy czas. Dotąd obowiązkowy split payment wprowadzono jedynie w Rumunii i w ograniczonym zakresie we Włoszech i Czechach. Ministerstwo Finansów zakłada, że w Polsce będzie powszechnie stosowanym sposobem regulowania należności przez przedsiębiorców i przyczyni się do uszczelnienia systemu podatkowego.
Źródło: Gofin.pl

 

dzień księgowego

Dzień Księgowego !

Z okazji Waszego i naszego święta, życzymy wszystkim księgowym spełnienia najskrytszych rachunkowych marzeń !!!

praca

Oferta stażu – Asystent ds. Księgowości

Biuro Rachunkowe Mazovia poszukuje osoby na staż za pośrednictwem Urzędu Pracy.

Stanowisko:

Asystent ds. Księgowości

Oferujemy:
– gwarancję pracy przez min. 3 miesiące po ukończeniu stażu,
– duże możliwości pogłębiania wiedzy i doświadczenia w zawodzie,
– stałe godziny pracy, w zakresie pełnego etatu.

Wymagania:
– osoba z obszarów wiejskich,
– wykształcenie wyższe, kierunek „Finanse i Rachunkowość” lub średnie ekonomiczne, w trakcie studiów o tym kierunku,

Więcej informacji: Powiatowy Urząd Pracy oraz Biuro Rachunkowe Mazovia.

Zapraszamy!

 

konsbiz

Konstytucja Biznesu już uchwalona

Sejm na posiedzeniu w dniu 6 marca 2018 r. uchwalił ostateczne brzmienie Konstytucji Biznesu. W jej skład wchodzą ustawy:

  • Prawo przedsiębiorców,
  • o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców,
  • o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy,
  • o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej.

Konstytucja Biznesu reguluje relacje biznesu z państwem, np.: co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone, domniemanie uczciwości przedsiębiorcy.

Dla nowych firm przewidziano „pas startowy”, na który składają się dwa rozwiązania, tj. działalność nierejestrowa i ulga na start. Posłowie przyjęli zaproponowaną przez Senat poprawkę, zgodnie z którą urząd ma wzywać przedsiębiorcę do usunięcia braków przy interpretacji. Przedsiębiorca będzie miał szansę naprawienia niekompletnego wniosku w tym samym postępowaniu.

Ustawa o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców ma zapewnić lepszą ochronę interesów mikro-, małych i średnich przedsiębiorców, poprawę środowiska prawnego, w którym funkcjonują, oraz partnerskie relacje między przedsiębiorcami a organami administracji publicznej.

Natomiast ustawa o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy umożliwi udostępnianie w CEIDG rejestru pełnomocnictw i prokury, wprowadzi zasady automatycznego wznowienia wykonywania działalności po upływie okresu zawieszenia oraz ustanowi możliwość zawieszenia działalności na czas nieoznaczony.

W ustawie o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium RP Sejm przyjął poprawkę Senatu umożliwiającą wykonywanie działalności gospodarczej przez członków rodzin osób zagranicznych przebywających na terytorium Polski, na podstawie zezwolenia na pobyt czasowy, tj. na takiej samej zasadzie, jak te osoby.

Konstytucja Biznesu, zgodnie z zaproponowaną przez Senat zmianą, wejdzie w życie (z pewnymi wyjątkami) po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.

Źródło: Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno – Finansowych nr 9 (980) z dnia 20.03.2018

 

rodzina

Dwie godziny dla rodziny – dołącz do nas !

Biuro Rachunkowe Mazovia z radością dołączyło do VII edycji akcji społecznej Dwie Godziny dla Rodziny. Przypominamy o tej wspaniałej akcji i zachęcamy do uczestniczenia w niej! W tym roku motyw przewodni brzmi: GRY I ZABAWY POKOLENIOWE.

Nasze biuro jest jedną z wielu firm widzących wartość i doświadczających korzyści z wspierania swoich pracowników w podnoszeniu jakości swojego życia zarówno zawodowego jak i prywatnego.

Prowadzone na świecie badania i trendy na rynku pracy pokazują, że w zrównoważonym środowisku pracy, gdzie ludzie mają czas na swój rozwój osobisty, na życie rodzinne i realizowanie swoich pasji następuje wzrost produktywności.

Na nowej stronie akcji www.2godzinydlarodziny.pl możecie zarejestrować swoją Firmę, pobrać materiały graficzne, propozycję komunikacji z pracownikami, a także skorzystać z filmów, inspiracji i śledzić przebieg akcji na bieżąco.

W tym roku organizatorzy przygotowali również pokoleniową grę rodzinną ASK ME. Nie ma w niej punktów, zwycięzców i przegranych, to gra, która uczy ciekawości i komunikacji, tworzy atmosferę współpracy i radości.

Źródło i więcej informacji: www.humanites.pl

krs

Nowe zasady przekazywania sprawozdań finansowych do KRS

Z dniem 15 marca 2018 r. weszły w życie przepisy dotyczące nowych zasad składania dokumentów finansowych do KRS. Ich złożenie ma następować teraz wyłącznie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego udostępnionego do tego celu przez Ministra Sprawiedliwości. Nowe zasady rozciągać się będą także na oświadczenia o braku obowiązku sporządzenia i złożenia rocznego sprawozdania finansowego. Składają je spółki jawne osób fizycznych i partnerskie, o ile zgodnie z przepisami nie mają obowiązku prowadzenia pełnej księgowości i nie czynią tego dobrowolnie. Z chwilą złożenia dokumentów finansowych do KRS dla danego podmiotu będzie tworzone repozytorium dokumentów finansowych.

Co ważne, do 30 września 2018 r. ich przekazywanie do KRS będzie mogło następować w uproszczony sposób. Do zgłoszenia (wniosku) można będzie dołączyć kopie dokumentów finansowych podpisane kwalifikowanym e-podpisem albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP przez co najmniej jedną osobę fizyczną, której numer PESEL jest ujawniony w KRS, wpisaną jako członek organu uprawnionego do reprezentowania, wspólnik uprawniony do reprezentowania spółki osobowej, syndyk albo likwidator.

Ministerstwo Sprawiedliwości w piśmie z dnia 28 lutego 2018 r. (stanowiącym odpowiedź na pytania naszego Wydawnictwa) wyjaśniło, że system teleinformatyczny będzie przyjmował elektroniczne kopie dokumentów finansowych sporządzonych i podpisanych (źródłowo) w postaci papierowej (skany). Skany stanowić będą załączniki do zgłoszenia (wniosku) składanego w nowym trybie (tj. zgodnie z art. 19e ust. 1 albo ust. 7 ustawy o KRS).

Złożenie dokumentów finansowych do KRS w trybie zgłoszenia (tj. zgodnie z art. 19e ust. 1 ustawy o KRS) będzie bezpłatne. Bez opłat, tak jak dotychczas, będzie przebiegało w nowym trybie składanie oświadczenia o braku obowiązków sprawozdawczych.

W przypadku niemożności skorzystania z drogi zgłoszenia dokumentów finansowych w nowym trybie (np. brak PESEL) dokumenty sprawozdawcze będą mogły zostać złożone wyłącznie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego w drodze wniosku (art. 19e ust. 7 ustawy o KRS), który na zasadach ogólnych zostanie rozpoznany przez sąd rejestrowy (orzecznika). W tym przypadku będą pobierane opłaty na zasadach dotychczasowych.

Ministerstwo podkreśliło też, że podmioty niewpisane do rejestru przedsiębiorców, oprócz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, nie podlegają obowiązkowi składania do sądu rejestrowego sprawozdań finansowych i dokonywanie przez nie zgłoszenia (składanie wniosku) dotyczącego złożenia dokumentów finansowych w nowym trybie nie będzie możliwe.

Źródło: Redakcja Gazety Podatkowej

wielk2018

Wesołych Świąt Wielkanocnych!

Z okazji Świąt Wielkanocnych chcielibyśmy naszym Klientom, Partnerom i Wszystkim Państwu złożyć szczere życzenia pokoju, wiary i miłości. By nadchodzący czas był przepełniony spotkaniami z rodziną i odpoczynkiem, który doda sił i zmotywuje do podejmowania kolejnych wyzwań, a nadchodząca wiosna wypełni słońcem Państwa życie osobiste i zawodowe. 

Zespół Biura Rachunkowego Mazovia

 

konstytucja-dla-biznesu

Konstytucja Biznesu – Już od kwietnia!

Konstytucja Biznesu – nowe przepisy ułatwiające prowadzenie firmy

Konstytucja Biznesu jest to pakiet ustaw, których celem jest zreformowanie i uproszczenie przepisów dotyczących prowadzenia działalności. Zmiany, które wprowadzi Konstytucja biznesu dotyczą takich obszarów, jak m.in.:

  • relacje przedsiębiorcy z urzędami i załatwianie spraw urzędowych,
  • zakładanie firmy,
  • zawieszenie działalności,
  • zasady tworzenia prawa gospodarczego,
  • obowiązki związane z prowadzeniem działalności.

Najważniejszą ustawą w ramach Konstytucji Biznesu będzie Prawo przedsiębiorców, które określi najważniejsze prawa przedsiębiorcy i zasady prowadzenia działalności gospodarczej.

Konstytucja Biznesu – jakie korzyści dla przedsiębiorców

1. W relacjach przedsiębiorca-urzędnik

  • Wprowadzenie zasady co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone

Przedsiębiorca może prowadzić biznes w sposób wolny, jeśli nie łamie wskazanych wyraźnie w prawie zakazów lub ograniczeń.

  • Domniemanie uczciwości przedsiębiorcy

Przedsiębiorca nie musi udowadniać swojej uczciwości, wątpliwości co do okoliczności konkretnej sprawy będą rozstrzygane na korzyść przedsiębiorcy.

  • Przyjazna interpretacja przepisów

Niejasne przepisy będą rozstrzygane na korzyść przedsiębiorców.

  • Zasada proporcjonalności

Urząd nie może nakładać na przedsiębiorcę nieuzasadnionych obciążeń, np. nie będzie mógł żądać dokumentów, którymi już dysponuje.

  • Powołanie Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców

Rzecznik będzie mógł np. wnioskować do ministrów o wydanie objaśnień najbardziej skomplikowanych przepisów i interweniować w sprawie łamania prawa przedsiębiorców.

2. Przy zakładaniu firmy – pakiet startowy

W ramach Konstytucji Biznesu przygotowano pakiet ułatwień dla przedsiębiorców rozpoczynających działalność.

 

  • Wprowadzenie tzw. działalności nierejestrowej

Będzie ona dotyczyć m.in. drobnej działalności zarobkowej osób fizycznych, np. dorywczego handlu lub okazjonalnych usług. Jeśli przychody z tej działalności nie przekroczą w żadnym miesiącu 50 proc. kwoty minimalnego wynagrodzenia, działalność ta nie będzie uznawana za działalność gospodarczą i nie będzie trzeba jej rejestrować w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Dochody z takiej działalności będą opodatkowane na zasadach ogólnych. Będzie możliwa dla osób, które wykonują działalność osobiście (nie w spółce) oraz przez ostatnie 5 lat nie prowadziły firmy. Działalność taka nie może być objęta wymogiem uzyskania koncesji, pozwolenia czy licencji.

 

  • Wprowadzenie nowej ulgi w składkach ZUS dla nowych firm

Początkujący przedsiębiorcy będą zwolnieni ze składek na ubezpieczenia społeczne przez pierwsze 6 miesięcy działalności. Przedsiębiorca będzie musiał zgłosić się do obowiązkowych ubezpieczeń społecznych w terminie 6 miesięcy od rozpoczęcia działalności, a nie w ciągu 7 dni – jak to jest obecnie. Potem będzie mógł skorzystać przez 2 lata z tzw. małego ZUS-u. Nie dotyczy to składek na ubezpieczenie zdrowotne, które będzie obowiązkowe również dla przedsiębiorców korzystających z ulgi. Składkę zdrowotną można odliczyć od podatku (nie od dochodu). Dowiedz się więcej o rozliczaniu składki zdrowotnej w podatkach.

3. Przy zawieszaniu działalności

  • Możliwość zawieszenia działalności w przypadku zatrudniania pracownika na urlopie macierzyńskim czy wychowawczym

Obecnie nie można zawiesić działalności jeśli zatrudnia się pracowników. Dzięki zmianom zaproponowanym w Konstytucji Biznesu będzie można zawiesić działanie firmy (zarejestrowanej w CEIDG) na dowolny czas określony (obecnie jedynie na 24 miesiące) lub na czas nieokreślony. Po upływie terminu zawieszenia, wznowienie działalności gospodarczej nastąpi automatycznie. Jeśli przedsiębiorca zapomni złożyć wniosek o wznowienie, nie zostanie on wykreślony z rejestru (jak obecnie).

4. W kontaktach z urzędami

  • Nowy portal internetowy dla przedsiębiorców

Portal będzie rozwinięciem www.biznes.gov.pl. Wyjaśni, w jaki sposób zrealizować poszczególne sprawy urzędowe, a także umożliwi np. uiszczanie opłat urzędowych, czy uzyskanie zaświadczenia o niezaleganiu z podatkami albo składkami. Portal przypomni przedsiębiorcom (przez sms lub e-mail) o zbliżających się terminach urzędowych oraz poinformuje o najważniejszych zmianach w prawie.

  • Możliwość załatwiania niektórych prostych spraw urzędowych przez telefon, e-mail lub za pomocą innych środków komunikacji

Urząd będzie mógł w ten sposób szybko poinformować np. o konieczności dostarczenia załączników albo o gotowych do odbioru dokumentach.

  • Stopniowa likwidacja REGON

Podstawowym numerem identyfikującym przedsiębiorcę będzie NIP.

5. Przy korzystaniu z pełnomocników

  • Możliwość ustanawiania prokurentów przez przedsiębiorców – osoby fizyczne

Opublikowanie informacji o pełnomocniku lub prokurencie w CEIDG będzie równoznaczne z udzieleniem pełnomocnictwa lub udzieleniem prokury na piśmie.

6. Przy działalności reglamentowanej

  • Uporządkowanie katalogu form reglamentacji działalności gospodarczej

Pozostaną trzy zasadnicze formy: koncesje, zezwolenia i rejestry działalności regulowanej. Zniesione zostaną zgody i licencje jako odrębne formy reglamentacji. Ponadto zostanie wprowadzona zasada, że zezwolenia nie mogą mieć charakteru uznaniowego i powinny być zawsze udzielone, jeśli przedsiębiorca spełnia warunki przewidziane prawem.

7. Przy tworzeniu przepisów dla przedsiębiorców

  • Stworzenie katalogu podstawowych reguł, którymi należy kierować się przy tworzeniu prawa gospodarczego

Jest to m.in. zasada proporcjonalności obciążeń dla przedsiębiorców z sektora MŚP, zgodnie z którą, jeśli stwierdzi się, że projekt nowego prawa wywiera wpływ na przedsiębiorców z tego sektora, to dąży się do ograniczenia wobec nich obowiązków administracyjnych. Wprowadzone zostaną również m.in. zasady dążenia do unikania nad-implementacji prawa UE oraz ograniczenia obowiązków informacyjnych.

  • Ministrowie i organy centralne będą wydawać objaśnienie prawne

Napisane prostym językiem „poradniki” wyjaśnią, jak stosować najtrudniejsze przepisy. Zastosowanie się do nich będzie chroniło przedsiębiorcę, np. w razie kontroli. Do wydania objaśnień przez ministrów i organy centralne będzie mógł zobowiązać Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

8. Przy prowadzeniu działalności przez cudzoziemców

  • Wprowadzenie nowych przepisów dotyczących zasad udziału przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym w Polsce

Do tej pory regulacje te były rozrzucone w trzech różnych ustawach i niespójne. Dzięki Konstytucji Biznesu, przepisy znajdą się w jednym dokumencie.

Kiedy Konstytucja Biznesu zacznie obowiązywać?

Większość przepisów wejdzie w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia, prawdopodobnie w kwietniu 2018 r.

Źródło: Biznes.gov.pl

mozg

Cechy „Księgowej Idealnej”

Gdyby sztab psychologów mógł stworzyć idealną księgową. Jaka by ona była?
Wykształcenie i doświadczenie to oczywiste kompetencje, których szukamy wybierając księgową. Jednak pozostaje sfera kompetencji osobistych. Nie każdy ma predyspozycje to tak skrupulatnej i odpowiedzialnej pracy. Może warto przyjrzeć się bliżej cechom pożądanym u pracowników księgowości.

  1. Ambicja, chęć uczenia się – dobry księgowy powinien być ambitny. Będzie poszerzał swoją wiedzę i kompetencje, bo świat podatków i rachunkowości zmienia się nieustannie. Zaangażowanie w pracę i chęć wykonywania jej najlepiej jak to możliwe na pewno zapewni zaufanie klientów, czy pracodawców.
  2. Otwartość umysłu, perspektywa –  wielostronne spojrzenie na rzeczywistość i gotowość do jej badania mogą dać księgowemu możliwość tworzenia najskuteczniejszych rozwiązań.
  3. Autentyczność – otwarte i uczciwe prezentowanie siebie i swojej pracy buduje zaufanie, które jest kluczowe w pracy z księgowym.
  4. Dzielność – w tym wypadku, to nieuciekanie od spraw budzących lęk, trudnych lub stanowiących wyzwanie. Często nie zdajemy sobie sprawy, jak ważne decyzje muszą podejmować lub choćby proponować księgowi.
  5. Wytrwałość – umiejętność doprowadzenie rozpoczętych spraw do końca. Tu nie ma miejsca na niedotrzymanie terminu, na poślizgi, nawet jeśli są święta, choroby, czy zmęczenie. Cecha ta w dzisiejszych czasach jest coraz rzadsza do zauważenia, tym bardziej warta pełnego docenienia.
  6. Bezstronność – w rachunkowości musisz być sędzią bezstronnym. Nawet jeśli jest ci to nie na rękę. Nawet jeśli chciałoby się inaczej.
  7. Zdolność do współpracy połączona ze zdolnościami przywódczymi – współpracownicy lub klienci nie zawsze są zadowoleni z proponowanych rozwiązań lub obowiązków, o których dowiadują się od księgowego. Umiejętność traktowania ich obaw jako ważnych z jednoczesną stanowczością w egzekwowaniu tych konieczności, wymaga sił interpersonalnych i świadomości społecznej.
  8. Rozwaga i samokontrola – unikanie pokus i łatwych rozwiązań ważne jest w wielu dziedzinach życia. Tu na pewno powinny być podstawą działania.
  9. Odporność na stres – tu chyba nie trzeba niczego dodawać…
  10. Humor i pogoda ducha – by nie dać się wciągnąć w system cyfr, kont i labiryntów rachunkowości 🙂

Można wyliczać jeszcze długo. Warto się pochylić, przyjrzeć i docenić jak ważnym elementem każdej firmy jest księgowość i jak wiele na codzień oczekujemy od jej pracowników. Wszystkie ich zadania wymagają wymienionych wyżej cech. Czy Twój księgowy również je posiada?

P.S. W Biurze Rachunkowym Mazovia mamy same księgowe o pełnym wachlarzu powyższych zalet 🙂 Zapraszamy do współpracy

Tekst: Agnieszka Pietrzak